ארי המניק. צילום: אילן בשור

Bקצרה עם ארי המניק

ארי המניק, בן 33, נשוי ואב לארבעה, תושב רמת בית שמש א׳. נולד וגדל בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים. למד בישיבת קול תורה, בוגר תואר ראשון בפוליטיקה ותקשורת במכללת הדסה ועוסק בתחומי התקשורת. מנהל יחסי ציבור במשרד ההפקות של דוד פדידה ומגיש תכניות אקטואליה ומוזיקה שבועיות ברדיו קול ברמה וקול פליי.

המקום האהוב עליי בבית שמש?
החניה מתחת לבית. הרגע הזה שאני נכנס לרחוב וכולי בסטרס אם יש חניה פנויה ליד הבנין או שחלילה וחס צריך להכנס לחניון. ואז מתקרב עם הרכב ויש חניה מתחת לבית שמחכה רק לי, אושר.

אם לא הייתי גר בעיר הזו הייתי גר ב…?
ירושלים, כמובן. עיר של קודש וחול, ישן וחדש, עבר ועתיד. תמיד תענוג.

בן אדם שאני מעריך
כל נציג ציבור שבא לשנות ולעשות טוב. אנשים שלרוב יכלו להתפרנס טוב יותר בשוק הפרטי, ועדיין אכפת להם והם לא רק מדברים אלא עושים מעשה.

משהו שלא יודעים עליי
בגיל 16 הלחנתי שיר לבת מצווה של אחותי. אחרי תקופה מכרתי אותו לזמר גדעון לוין ומאז לא יצא ממנו כלום. לפני חודשיים גדעון התקשר אלי שהאלבום עומד לצאת בקרוב, באיחור קל של 17 שנה.

דמות בעיר שאני מעריך
הרב אברימי קאפ יו״ר ארגון ׳עזרת אחים׳, אדם שהוא מפעל חסד מהלך.

סיפור משעשע שקרה לי ברדיו או בהפקות?
בקיץ שעבר הגשתי תכנית שיחות עם מאזינים בשעה אחת בלילה. במהלך התכנית עלתה מאזינה שפתחה דיון בנושא עמוק ורציני. בשלב מסוים בשיחה אני מזהה שזאת אמא שלי שעלתה בשם בדוי לעשות לי אמבוש. לחשוף אותה כבר לא יכלתי, אז ניהלנו את הדיון בצורה עניינית עד לסיום השיחה. התאפקתי בסוף לא לבקש משלוח של דגים לשבת.

אני גר בבית שמש מזה 
8 וחצי שנים, מאז החתונה.

איך הגעתי לעיר
כבחור הייתי מגיע לעיתים קרובות לרמת בית שמש להתארח אצל חברים ומאד התחברתי לשכונה. רצה מסובב הסיבות ואשתי גדלה כאן ואך טבעי היה שאחרי החתונה נשאר לגור באזור.

הייתי משנה בבית שמש
את התחבורה הציבורית. היא מזעזעת, בטח בעיר שרבים מתושביה עובדים בירושלים וגוש דן. המענה שמשרד התחבורה נותן לא מתחיל להיות מספק.

לעולם לא הייתי משנה בה
את המגוון האנושי. בית שמש היא עיר הטרוגנית ובעיני זה מדהים שברחוב שלי גרים חרדים, דתיים וחילונים, אנגלוסקסיים וישראלים ויש בו ארבעה בתי כנסת לעדות וקהילות שונות וכולם מכבדים את כולם. יש לזה ערך עצום בעיני.

בשבת אני מתפלל בבית כנסת
׳מבקשי ה׳. זכיתי להיות חלק מקהילה ייחודית ומיוחדת שכל יהודי שרוצה לגדול מרגיש בה בנוח.

ילדי מתחנכים
במוסדות הממ״ח ׳נצח ישראל׳. בתי ספר נפלאים שבסייעתא דשמיא נפתחו ממש לפני שילדינו הגיעו לגיל המתאים.

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותך?
ארי, זה אריה או אהרון? התשובה היא אהרון.

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש…
שתמשיך לפתח את העיר לטווח ארוך בלי לחשוש. תהליכים לוקחים זמן והכי קל לייצר פתרונות פופוליסטים שמצטיירים טוב, אבל לא מביאים תועלת אמיתית לעיר.

איך הגעת להתעסק ביחסי ציבור ובתחום התקשורת?
לפני 9 שנים פרסמתי פוסט בפייסבוק שאני מחפש עבודה. המפיק דוד פדידה הגיב לי שיש לו רעיון בשבילי וכדאי שניפגש. כל היתר היסטוריה. תקופה קצרה אחר כך, במהלך לימודי התואר, הציע לי חברי העיתונאי נועם זיגמן לערוך את תכנית הבוקר שהוא מגיש ברדיו קול ברמה. קפצתי למים ללא כל נסיון ובלי ששמתי לב חלפו 6 שנים.

איפה אתה בעוד עשור?
מקפיץ את הבן שלי לישיבה וממהר לשיעור דף יומי לפני שחרית. משם ממשיך ליום עבודה, אין לי מושג עדיין איפה, אבל בוודאות במקום שיעשה לי טוב, אחרת לא אהיה שם. אבל שניה תן לעכל שעוד עשר שנים הבן שלי כבר לומד בישיבה. הזמן טס.

בית שמש
בית

מופע חבורת תריג
זכות להיות חלק מדבר ענק כזה, מרגש בכל שנה מחדש.

דוד פדידה
האיש עם הלב הכי גדול שאני מכיר. חבר נפש, בוס מדהים. אה, ומפיק לא רע בכלל.

רדיו קול ברמה
השער שלי לעולם התקשורת. בית גידול מדהים לעיתונות איכותית, מקום שנתן לי הזדמנות.

עליזה בלוך
שרת החינוך ה-26 של מדינת ישראל. וברצינות, אישה עם חזון שמתמודדת עם העיר הכי מורכבת בארץ, בתנאים כמעט בלתי אפשריים ועושה פלאות. היא רק בתחילת הדרך.

עירית בית שמש
ארגון ותיק שעובר התייעלות הכרחית וברוכה.

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן